Besök från Göteborg


Det kom en solstråle från Göteborg denna annars så gråmulna och ruggiga lördag... En ny bekantskap;  Cornelia Schmidt, Fotograf och fotokonstnär hade vägarna förbi min ateljé med sin man. Just nu känner jag mig glad och upprymd över detta möte. Cornelia har en härlig utstrålning och härlig personlighet. Man förstår verkligen varför hon har så mycket att göra i sin fotostudio Arkadia Foto. 

Cornelia har alltid många strängar på sin lyra och berättar att hon igår träffade Matilda alias Elvira Bira i Stockholm. Matilda är en känd ukulele-punkare och gör även hon, ett oförglömligt intryck. (Har själv träffat henne i butik Scaramouche i Gamla Stan). Skön kaxighet, laidback-ödmjukhet blandat med cool look och massor med charm! Heja heja! Elvira Bira! 

Cornelia berättade med stor entusiasm om sitt senaste projekt med en stor ukulele-förening hemmavid. Hon plåtar dessa musiker i olika miljöer och med olika teman, men det centrala är ändå kärleken till ukulelen.
Jag drar på munnen först för jag hade ingen aning om att detta kan vara så stort, men när jag får höra att denna förening träffas regelbundet över hundra personer och spelar tillsammans förstår jag dynamiken.

Här är ett av hennes fantastiska personporträtt:


Bild från Cornelias blogg: Arkadia´s World
http://cornelia-arkadia.blogspot.com/

Låter jättekul! Härligt med människor som hittar sin glädje i livet, och hittar någon att dela den med! Hög WOW-faktor där!

En annan passion som både Cornelia och jag delar är den för det sensuella. Hennes utställning UOMO är vacker och den kan ni se på: http://www.arkadiafoto.com/uomo/

Framöver kommer även Cornelia dyka upp i Showroom på lustkonst.se

Nu är det lite fikadags och sedan mer layoutarbete på annons/affisch till min invigning den 5 december.

Mmm. wienerbröd. Ska jobba på för jag längtar hem till Mannen och de små.

Ikväll blir det film och mys, och något gott till middag.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0