Mera ljus och värme



Ljuslykta av Brittis Wolfsberg

Eftersom jag är en ganska frusen person så är det ett absolut måste för mig att tända ljus och plocka fram allehanda gosekläder ur garderoben när det blir mörkare och kallare. Kanske är det därför jag målar med så starka färger? För jag vill tina upp sinnet. Eller.. så kanske det beror på mitt sydamerikanska påbrå ;-)

En av mina favoritsagor att läsa är den om pingvinen som alltid frös. Precis så känns det och man när en längtan till det ombonade och gosemysiga.  På Plantagen hade de utförsäljning av en massa ljus i olika färger så där har jag försett mig. Sedan kan jag ju aldrig kan besöka IKEA utan att komma därifrån med värmeljus. (Ja, jag är också sån)

Förra vinterns fårskinnstofflor har jag slitit ut så nu är det dags att införskaffa nya. Undrar om det finns rosa i vuxenstorlek. I vissa fall är faktiskt grått och brunt tråkigt... i andra fall är det sååå snyggt!

Det härliga med hösten och vintern är att vi kommer närmare varandra och drar ned tempot igen. Nu är det tid för mustiga köttgrytor och varma mackor. Jag tycker att det är mysigt, men lite ruggigt ibland som sagt.
Såg en tjej i täckjacka och vita tygskor häromdagen (utan strumpor) fy vad kallt. Men å andra sidan hon verkade inte frysa, så det var väl ok, då.


Tomtar av Brittis Wolfsberg

Längar redan efter juletiden och har faktiskt redan hunnit att få lite försmak.  Min vän Brittis gör så underbara tomtar så man vill bara ha allihopa! Och sedan är ju Marabous choklad "VINTER" makalöst god! I vår familj är vi helt galna i den, och jag misstänker att vi får passa på att köpa ett helt gäng kakor innan den försvinner för säsongen.  MUMS!

Nu har jag pingat min blogg på bloggkartan så nu hoppas jag fler hittar till min sida och får titta in i min värld :-)

Nu är det dags att hämta barnen i skolan.
Vi ses!
/Rosa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0